مقالات

رشد فروش هاروی نورمن نوید روزهای بهتری را می‌دهد!


12/12/1391 اقتصاد استرالیا

از امروز بخش مقاله ها و خبرهای مربوط به اقتصاد استرالیا در وب سایت مانیمکس از سرگرفته می شود. امیدواریم مورد توجه علاقمندان به مطالب اقتصادی قرار گیرد.

نتیجه 6 ماه فروش ضعیف و افت ارزش املاک شرکت هاروی نورمن، منجر به کاهش 36.5 درصدی سود این شرکت شده بود، به نحوی که مدیران مالی این شرکت میزان سود خالص 6 ماه آخر سال 2012 را تنها  81.9 میلیون دلار اعلام کردند. علیرغم کاهش شدید سود این شرکت سهام هاروی نورمن پنجشنبه این هفته (28 فوریه 2013) 21 سنت در هر سهم افزایش یافت و به رقم 2.49 دلار رسید.

آقای گری هاروی، یکی از موسسان و رئیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هاروی نورمن،‌ ایمان دارد که این شرکت در ماه‌های آینده همچنان به روند افزایش فروش خود ادامه خواهد داد. این شرکت موفق شد تا در مدت زمان 2 ماه اول سال 2013 فروش خود را 4.1 درصد در استرالیا و 3.8 درصد در جهان بالا ببرد. آقای هاروی در ادامه صحبت‌های خود گفت:«فروش ماه ژانویه و فوریه امسال به نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و این موضوع نتیجه مستقیم افزایش اعتماد مشتریان به این فروشگاه بوده است. بعد از گذشت مدت زمان طولانی، برای بار اول فروش ما با افزایش روبرو شده است و از آن مهمتر این است که این افزایش فروش هر ماه ادامه داشته است.»

البته با نگاهی دقیق‌تر به آمار و ارقام اعلام شده توسط شرکت هاروی نورمن، می توان به وضوح دید که فروش وسایل الکترونیکی و دیجیتالی در این شرکت با افت شدیدی روبرو بوده است. آقای هاروی در این مورد گفت:«فروش ما در زمینه وسایل الکترونیکی و دیجیتالی با مشکل روبرو بوده است اما این موضوع باعث نشده که ما این وسایل را از قفسه‌ فروشگاه‌های خود حذف کنیم. »

آقای هاروی در این مورد اضافه کرد که «علیرغم آنکه فروش لوازم الکترونیکی و دیجتالی در فروشگاه‌های ما کاهش یافته است اما جالب توجه است که بیشترین فروش آنلاین هاروی نورمن را این وسایل تشکیل داده است. برای اولین بار فروش آنلاین وسایل الکترونیکی شرکت هاروی نورمن، حدود 2درصد از کل فروش شرکت را تشکیل داده است.»

سال گذشته سال مالی خوبی برای هاروی نورمن نبود. این شرکت 9 فروشگاه خود را در نیمه دوم سال 2012 تعطیل کرد و ارزش مالی املاک شرکت هاروی نورمن ظرف مدت زمان 6 ماه عمدتا به دلیل خسارت‌های ناشی از سیل در ایالت کوئینزلند، حدود 31.5 میلیون دلار کاهش یافت.  علیرغم این موضوع آقای هاروی عنوان کرد که این شرکت هیچ گونه تمایلی به فروش املاک خود ندارد و این موضوع نشان از امیدواری آنان به اوضاع بهتر اقتصادی در ماه‌ها و یا سال‌های آینده دارد.

منبع: 21stcenturynews.com.au  |  تاریخ: 1 مارس 2013  |  ترجمه: مجید پارسی