مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 18 آپریل


29/01/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 18 آپریل

 

کاهش ارزش دلار استرالیا
دلار آمریکا بهترین رشد پنج روزه خود را از اکتبر 2022 تجربه کرد و به ارزهای سراسر جهان از جمله دلار استرالیا ضربه زد. دلار استرالیا برای اولین بار در سال جاری پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا را تا پایان سال کاهش داد، به زیر 64 ¢ کاهش یافت.

بیشتر بخوانید...

 

روند قیمت بیت کوین
با نزدیک تر شدن به تاریخ هاوینگ بیت کوین، انتظار ها برای رشد قیمت این ارز بیشتر خواهد شد. با این وجود، روند نزولی قیمت بیت کوین همچنان ادامه داشته و در حال حاضر در حدود قیمت 61000 دلار در نوسان است.  در صورت کاهش قیمت به پایین تر از 59700، امکان ریزش به حدود قیمت 56000 دلار نیز وجود خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید...

 

هشیاری بانک ها در کاهش تورم
حس خوش‌بینی در ماه‌های اخیر بازارهای مالی را فراگرفته است، در حالی که سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که مبارزه با تورم در حال وارد شدن به «آخرین مرحله» خود است و بانک‌های مرکزی سیاست‌های مالی را در ماه‌های آینده تسهیل خواهند کرد. با این وجود، در آخرین مرحله مهار تورم، نیاز به دقت و توجه بالایی دارد تا این روند به درستی طی شود. 

بیشتر بخوانید...

 

تخصیص بودجه دفاعی برای استرالیا
پس از افزایش بودجه دفاعی آمریکا، تحلیلگران سیاسی و نظامی پیشنهاد افزایش بودجه دفاعی استرالیا را دادند. این بودجه باید در جهت به روز رسانی و تهیه موشک‌های دوربرد، کشتی‌های جنگی، پهپادها و زیر در یایی ها شود. وزیر دفاع ریچارد مارلز هشدار داده است که استرالیا با یک دهه مخاطره آمیز مواجه است.  

بیشتر بخوانید...