مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 12 آپریل


23/01/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 12 آپریل

 

 قیمت دلار آمریکا با توجه به تنش ها
با بیشتر شدن تنش ها میان ایران و اسرائیل، قیمت دلار در ایران با وجود تعطیلی بازار ها، رو به افزایش گذاشت. آخرین قیمت ثبت شده برای دلار حدود 64700 تومان بوده اما در بازار آزاد تا بیش از 65000 تومان نیز معامله شده است. همچنین قیمت تتر تا حدود 65400 تومان نیز افزایش داشت.

بیشتر بخوانید...

 

هشدار آمریکا به ایران
جو بایدن در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر حمله موشکی «قریب‌الوقوع» به اسرائیل، به ایران هشدار داده است که به اسرائیل حمله نکند. رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تعهد او به امنیت اسرائیل "آهنین" است و واشنگتن هر کاری که بتواند برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله تهران انجام خواهد داد. 

بیشتر بخوانید...

 

امکان رشد بیشتر بیت کوین
با توجه به تحولات جهانی و تنش های بوجود آمده، همچنین نتایج جلسات فدرال رزرو و گمانه زنی ها برای روند نرخ بهره و از طرفی نزدیک تر شدن به موعد افزایش سختی شبکه، امکان افزایش قیمت بیشتر برای بیت کوین وجود دارد. از نظر نموداری، امکان رشد تا 76000 دلار در صورت شکستن مقاومت وجود دارد.  

بیشتر بخوانید...

 

 کاهش بیکاری در آمریکا
با توجه تلاش‌های فدرال رزرو برای بهبود بازار کار، تعداد کمتری از آمریکایی‌ها در هفته گذشته برای دریافت مزایای بیکاری درخواست دادند. به گزارش وزارت کار، درخواست های بیکاری با 11000 کاهش به 211000 از 222000 هفته قبل رسیده است. 

بیشتر بخوانید...