مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 11 آپریل


22/01/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 11 آپریل

 

 

اصلاح قیمت بیت کوین
بیت کوین، بعد از رشد دوباره‌ی قیمت و رسیدن به حدود قیمت 72000 دلار، تا حدود 67600 دلار ریزش داشت. از نظر نموداری، با توجه به میزان رشد روز های گذشته این ریزش دور از انتظار نبود اما با در نظر گرفتن سهم بیت کوین از بازار و علاقه سرمایه گذاران به این ارز، میتوان قیمت های بالاتری را نیز متصور بود. 

بیشتر بخوانید...

 

آلبانیز به دنبال تقویت اعتبار اقتصادی
یارانه‌ها و مشوق‌های جدید و موجود که برای تقویت تولید داخلی طراحی شده‌اند، تحت چتر قانون "ساخت آینده استرالیا"  قرار خواهند گرفت، زیرا دولت به دنبال تقویت اعتبار اقتصادی و امنیت ملی خود است. به گفته آلبانیز، چاره ای جز تلاش برای تقلید از انرژی پاک و یارانه های زنجیره تامین ارائه شده توسط سایر کشورها وجود ندارد. 

بیشتر بخوانید...

 

 افزایش نرخ تورم آمریکا به 3.5 درصد
تورم بالاتر از حد انتظار ناشی از هزینه های سوخت و اجاره، نگرانی‌ها را در مورد افزایش مجدد قیمت‌های مصرف‌کننده افزایش داده و انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید...

 

نگرانی IMF در مورد صنایع پیشرفته
صندوق بین‌المللی پول از دولت‌ها می‌خواهد که احتیاط کنند، زیرا صدها میلیارد دلار از مالیات را برای یارانه‌های صنایع سبز و با فناوری پیشرفته اختصاص می‌دهند. با این وجود افزایش هزینه‌های تحقیقاتی و کمک به کسب‌وکارها در پذیرش فناوری‌های موجود، استفاده بهتر از پول مالیات دهندگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید...