مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 9 آپریل


20/01/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 9 آپریل

 

روند صعودی ارزش دلار استرالیا
در ادامه‌ی روند صعودی ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا، با وجود این که اتفاق ویژه ای در راستای تغییر محسوس ارزش دلار استرالیا در روز های گذشته و همچنین پیش رو وجود ندارد، در صورت ضعیف تر شدن شاخص های نرخ بهره و همچنین مسکن، امکان تغییر مثبت در راستای افزایش ارزش دلار استرالیا وجود خواهد داشت. نمودار دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نیز حکایت از امکان رشد ارزش این ارز دارد.

بیشتر بخوانید...

 

روند قیمت دلار و طلا در ایران
در روز های گذشته، قیمت دلار و طلا در بازار ایران افزایش چشمگیری داشت. دلار آمریکا با رسیدن به حدود قیمت 65000 تومان و سکه نیز با تجربه حدود قیمت 46 میلیون تومان به بالاترین قیمت خود رسید. حدود قیمت فعلی دلار 64.700 تومان و سکه نیز 41.500.000 تومان است. بنا به گفته های دولت ایران، تلاش ها برای کنترل و کاهش قیمت دلار و طلا ادامه دارد، اما به لحاظ نموداری، امکان رشد بیشتر قیمت همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید...

 

کاهش روز های interest-free برای مشتریان CBA
مشتریانی که از کارت ها برای جمع آوری امتیاز استفاده می کنند اما تا پایان دوره بدون بهره بدهی خود را تسویه می کنند، زمان کمتری برای بازپرداخت بانک خواهند داشت. این تغییرات CBA را با دوره بدون بهره کارت های ارائه شده توسط Westpac و National Australia Bank مطابقت می دهد، در حالی که ANZ یک مهلت 55 روزه را برای بازپرداخت حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید...

 

حساسیت استرالیایی ها به تغییرات نرخ بهره
به گزارش صندوق بین‌المللی پول، خانوارهای استرالیایی به دلیل تسلط وام‌های با نرخ متغیر، سطوح بالای بدهی خانوارها و قوانین سست وام دهی، تقریباً بیش از هر مصرف‌کننده دیگری در سطح جهان به تغییرات نرخ بهره حساس هستند. بیش از 80 درصد از بازار وام مسکن استرالیا معمولاً با نرخ بهره متغیر قیمت گذاری می شود.

بیشتر بخوانید...