مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 5 آپریل


16/01/1403 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 5 آپریل

 

 آسیب دیدن جوانان از مالیات
کن هنری، رئیس سابق وزارت خزانه داری هشدار داده است که قرارداد اجتماعی استرالیا با کارگران جوانی که بار مالیاتی سنگینی را به دوش می کشند، با بحران مواجه می شود، مگر اینکه اصلاح طلبان بتوانند مردم بدبین را نسبت به نیاز به اصلاح مالیات و هزینه ها متقاعد کنند.

بیشتر بخوانید...

 

رئیس سابق RBA در برابر چالمرز
فیلیپ لو، رئیس سابق RBA گفت که مسائل مهمی برای تصمیم گیری در RBA وجود دارد که یکی از مهمترین های آن، باز گرداندن تورم به نقطه هدف خواهد بود. به همین جهت لازم است اعضای هیئت مدیره در جایگاه خود باقی مانده و در برابر فشار چالمرز برای انتصاب افراد جدید مقاومت کنند تا این مسیر به درستی طی شود.

بیشتر بخوانید...

 

کمک آلبانیز برای هزینه های انرژی 
به نظر می رسد آنتونی آلبانیز از دولت های ایالتی و منطقه ای بخواهد تا به کاهش بیشتر هزینه های انرژی خانوار کمک کنند و از تمدید احتمالی قرارداد مشترک سال گذشته برای کاهش قبوض برق در سراسر کشور خبر دهد.

بیشتر بخوانید...

 

رکورد شکنی مجدد طلا
با توجه به اخبار اعلام شده توسط فدرال رزرو آمریکا، بار دیگر قیمت جهانی طلا به رکورد های تاریخی جدید نزدیک شد. با روی آوردن سرمایه گذاران به این فلز گرانبها، قیمت معامله این دارایی به 2300 دلار نزدیک شد. با توجه به مطمئن تر بودن طلا برای سرمایه گذاری در بین گزینه های موجود، با انتشار اخبار اقتصادی مبنی بر کاهش نرخ بهره، قیمت آن بیش از پیش افزایش داشته است. 

بیشتر بخوانید...