مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 11 ژانویه


20/10/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 11 ژانویه

 

کمترین حد تورم در 2 سال گذشته
آخرین داده های رسمی نشان می دهد که تورم از 4.9 درصد در طول سال تا اکتبر به 4.3 درصد در طول سال منتهی به نوامبر کاهش یافته است. اداره آمار استرالیا (ABS) می گوید این کندترین نرخ سالانه افزایش قیمت از ژانویه 2022 است. 

بیشتر بخوانید...

 

 نرخ بهره پایین نخواهد آمد
اقتصاددانان می گویند آخرین شاخص ماهانه قیمت مصرف کننده، تورم را در مسیری قرار می دهد که کمتر از پیش بینی های کوتاه مدت RBA باشد، اما نگرانی های مداوم در مورد رشد هزینه خدماتی مانند آرایشگری و غذای آماده به این معنی است که کاهش نرخ در نیمه اول سال همچنان دور از ذهن است.

بیشتر بخوانید...

 

کاهش هزینه های برق
قیمت عمده فروشی برق از زمان اوج خود در اواسط سال 2022 کاهش یافته است و به خانوارهای تحت فشار و مشاغل کوچک چشم انداز رهایی از دو سال افزایش قیمت ها را ارائه می دهد. 

بیشتر بخوانید...

 

بحران در صنعت بیمه
جو لونگو، رئیس سازمان دیده بان، می گوید استرالیا با یک بحران بیمه نوظهور مواجه است، زیرا آب و هوای نامناسب حق بیمه را بالاتر می برد و تعداد زیادی از املاک را غیرقابل بیمه می کند.

بیشتر بخوانید...

 

 کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا
بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در روز چهارشنبه کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در نظر داشتند که چه چیزی می‌تواند برای تورم پیش‌رو باشد و چگونه می‌تواند بر نرخ بهره و اقتصاد کلی تأثیر بگذارد. با توجه به این مسئله،  بازدهی خزانه داری 10 ساله پس از نوسان در حدود 4 درصد در ابتدای هفته، با بیش از دو واحد کاهش به 3.9886 درصد رسید.

بیشتر بخوانید...