مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 10 ژانویه


19/10/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 10 ژانویه

 

 تهدید دریای سرخ برای تجارت استرالیا
  استرالیا 11000 کیلومتر با دریای سرخ فاصله دارد، اما از حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های کانتینری که تلاش می‌کنند در یکی از شلوغ‌ترین معابر جهان حرکت کنند، مصون نیست. این امر شرکت های لجستیکی از جمله مرسک، هاپاگ-لوید و اورگرین و همچنین غول نفتی BP را بر آن داشته است تا حرکت کشتی ها را از طریق کانالی که 12 درصد از محموله ها را حمل می کند متوقف کنند. 

بیشتر بخوانید...

 

نظارت شدید حزب کارگر بر قیمت ها
سوپرمارکت ها با موج جدیدی از بررسی ها به رهبری وزیر رقابت سابق کریگ امرسون و تهدید مداخله بالقوه قیمت ها از طریق یک حمله نظارتی که یادآور تغییرات بازار انرژی در سال گذشته است، روبرو هستند.

بیشتر بخوانید...

 

 پیام فلسطین برای اسرائیل
فرستاده فلسطین در کانبرا از پنی وانگ وزیر امور خارجه می خواهد تا از اسرائیل بخواهد که یک جدول زمانی برای راه حل دو کشوری تعیین کند وگرنه زمانی که او هفته آینده به خاورمیانه سفر کند تا مذاکرات صلح را تقویت کند، استرالیا کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

بیشتر بخوانید...

 

 توقف تولید آلومینا در آلکوا
آلکوا تولید آلومینا را در قدیمی ترین پالایشگاه خود در استرالیای غربی متوقف می کند. این امر 750 شغل را از بین خواهد برد. مسئولین این پالایشگاه هشدار داده بودند که تعطیلی این کارخانه "ضربه ویرانگری" ناشی از قوانین سخت محیط کار و تصویب آهسته زیست محیطی است. 

بیشتر بخوانید...