مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 28 دسامبر


06/10/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 28 دسامبر

 

اوضاع مسکن در استرالیا
به گفته کارشناسان، کندی شدید رشد قیمت مسکن در سیدنی و رکود در ملبورن می‌تواند به خریداران فرصتی نادر برای دستیابی به یک معامله خوب در این بازارها بدهد، اما این فرصت احتمالا نسبتاً کوتاه باشد.

بیشتر بخوانید...

 

فرار استرالیا از رکود در 2023
برای بسیاری، زندگی در سال 2023 مطمئناً مانند رکود بود زیرا استرالیایی‌ها با افزایش بیشتر نرخ بهره، افزایش صورت‌حساب مالیاتی و هزینه‌های زندگی رو به افزایش مواجه شدند که دوباره از رشد دستمزدها پیشی گرفت، اما با این وجود آمار و ارقام حاکی از گریختن استرالیا از رکود در سال گذشته اند. 

بیشتر بخوانید...

 

شانس پیروزی حزب کارگر 
به نظر می رسد سال 2024 از بسیاری جهات تکرار سال 2023 خواهد بود. اگر اقبال دولت باقی بماند و سال 2024 رشد جمعیت و تثبیت قیمت‌ها و نرخ‌های بهره را به همراه داشته باشد، احتمال پیروزی نزدیک دیگری برای حزب کارگر در سال 2025 وجود دارد.

بیشتر بخوانید...

 

اوضاع جنگ اوکراین
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو موفق شد لبخند بزند. اوضاع برای پوتین خوش آیند و برای زلنسکی نا امید کننده است. نشانه ها حاکی از تضعیف نیت کمک کننده غربی ها است و بدون پول و مهماتی که ایالات متحده و اروپا اکنون در ارائه آنها ناکام هستند، اوکراین قطعاً از دست رفته است. 

بیشتر بخوانید...