مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 15 دسامبر


23/09/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 15 دسامبر

 

افزایش نرخ بیکاری استرالیا
نرخ بیکاری استرالیا با وجود ایجاد بیش از 60000 شغل از 3.8 درصد در ماه نوامبر به 3.9 درصد افزایش یافت. این به دنبال اظهارات فدرال رزرو در مورد تعلیق نرخ بهره بود، به طوری که برخی از اقتصاددانان پیشبینی کردند که کاهش نرخ از اوایل ماه آینده در ایالات متحده آغاز شود. 

بیشتر بخوانید...

 

 فواید مرحله سوم طرح کاهش مالیات
در حالی که کاهش‌های مالیاتی بزرگ‌تر بر حسب دلار نصیب افرادی می‌شود که درآمدهای بالاتری دارند، چالمرز همچنان تاکید می‌کند که می‌توان برای کسانی که درآمد پایین‌تری دارند، حمایت بیشتری از هزینه زندگی ارائه کرد، بدون اینکه فشاری بر تورم وارد شود.

بیشتر بخوانید...

 

 اتحاد صنایع دفاعی
سه مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهندسی و دفاعی جهان در حال همکاری برای ایجاد زیرساخت‌ برای میزبانی زیردریایی‌های هسته‌ای در استرالیا هستند، چرا که سنای ایالات متحده قانون AUKUS را تصویب کرد که اجازه فروش سه قایق کلاس ویرجینیا را به نیروی دریایی می‌دهد. 

بیشتر بخوانید...

 

عدم اطمینان استرالیا به آمریکا
در حالی که میان سیاستگذاران استرالیایی و کسانی که بر آنها تأثیر می گذارند، در مورد شدت چالش های امنیتی منطقه ای که در سال های آینده با آن ها مواجه خواهیم شد توافق وجود دارد، اختلافات جدی در دولت آلبانیز و مخالفان، و بین افکار عمومی بر سر  گستره و قریب الوقوع بودن تهدید امنیتی ناشی از چین در دوره شی جین پینگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید...

 

 پشیمانی چین از سرکوب شرکت های خصوصی
چین این هفته یک نشست کلیدی برگزار کرد که مسیر اقتصادی خود را برای سال آینده ترسیم می کند. به گفته‌ی تحلیلگران، این گزارش رسمی به «پشیمانی» اشاره می کند که سیاست های بیش از حد غیرتمندانه به رشد اقتصادی ضربه زده است.

بیشتر بخوانید...