مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 14 دسامبر


22/09/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 14 دسامبر

 

قاطعیت در برابر تاخیر در پرداخت مالیات
در اقدامی جدید که خزانه دار استرالیا، جیم چالمرز، انتظار 500 میلیون دلار افزایش درآمد مالیاتی از آن دارد، مشاغل و کارگرانی که مالیات خود را به موقع پرداخت نمی کنند، دیگر نمی توانند هزینه تأخیر را کسر کنند. او  سند بودجه حذف معافیت مالیاتی را یک اقدام عادلانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید...

 

 ذخیره‌ی طلا توسط دولت ها
آمار های بررسی شده و به دست آمده از شورای جهانی طلا، نشان می‌دهد که تنها در ماه اکتبر، بانک های مرکزی کشور های جهان در مجموع چیزی حدود 42 تن طلا به ذخایر خود اضافه نموده اند. گفته می‌شود در این میان بانک مرکزی چین، بیشترین سهم خرید طلا را داشته است.

بیشتر بخوانید...

 

 چالمرز از تخفیف مالیاتی می‌گوید
جیم چالمرز، خزانه‌دار استرالیا، ضمن استقبال از افزایش درآمد به عنوان شواهدی مبنی بر کار بیشتر افراد و دریافت دستمزدهای بالاتر، اذعان داشت که این افزایش درآمد حاصل از حرکت آهسته درصد ها است و باید به صورت دوره‌ای کاهش یابد، همانطور که در مرحله سوم کاهش مالیات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید...

 

قابل نفتی ابر قدرت ها
بازار جهانی نفت تا کنون چنین تنش و فشاری را تجربه نکرده است. آمریکا و کشور های اروپایی در یک طرف و روسیه در طرف دیگر این تنش قرار دارند. اتحادیه اروپا در سدد توقف واردات گاز از روسیه و همچنین محدود کردن بیش از پیش خرید نفت از این کشور است.

بیشتر بخوانید...

 

علت به‌روزرسانی بودجه چه بود؟
به‌روزرسانی بودجه اواسط سال نشان می‌دهد که سه چهارم از کاهش بودجه ۹.۸ میلیارد دلاری جیم چالمرز، ناشی از افزایش هزینه‌ها در پروژه‌های راه‌آهن که بزرگتر و فراتر از پیش‌بینی‌های چهار ساله بوده است. 

بیشتر بخوانید...