مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 7 دسامبر


15/09/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 7 دسامبر

 

آمار نا امید کننده اقتصاد استرالیا
بر اساس داده‌های حساب‌های ملی از اداره آمار استرالیا (ABS)، اقتصاد استرالیا طی سه ماه منتهی به 30 سپتامبر تنها 0.2 درصد و در سال گذشته 2.1 درصد رشد کرده است. با این حال، بر اساس سرانه، تولید اقتصادی استرالیا در سه ماهه سپتامبر 0.5 درصد و در سال گذشته 0.3 درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید...

 

گزارش ثبات اقتصادی جهانی
 چشم انداز رشد اقتصاد جهانی همچنان ضعیف است. تعدادی از ریسک‌ها از جمله تورم مداوم، نرخ‌های بهره بالاتر و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌توانند رشد را بیشتر تضعیف کنند. در حال حاضر، بازارهای مالی انتظار افزایش بیشتر در نرخ بانکی را ندارند.

بیشتر بخوانید...

 

 قوانین سخت، نتیجه رسوایی اخیر
بانک‌ها، شرکت های بیمه و صندوق های سرمایه گذاری بزرگ، اجازه خواهند داشت تا در مقابل قوانین سختی که پس از رسوایی‌های فاش شده در کمیسیون سلطنتی Hayne، به مشتریان خود مشاوره مالی بدهند. استیون جونز،  وزیر خدمات مالی، در حال اصلاح قوانین مشاوره مالی است. 

بیشتر بخوانید...

 

 رفتار های پارانوئیدی چین
با وجود برقراری سیستمی به شدت مختنق و تلاش برای عدم نشت اطلاعات از چین، نمیتوان مطمئن بود که اخبار تا چه میزان صحت دارد؛ اما شنیده ها حاجی از شروع یک پاکسازی به سبک استالین در سطوح بالا در چین در شرف وقوع است. ناپدید شدن و برکناری غیرقابل توضیح وزرای خارجه و دفاع چین از این دست اتفاقات است. 

بیشتر بخوانید...