مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 25 اکتبر


02/08/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 25 اکتبر

 

 

عدم تردید RBA برای افزایش نرخ نقدینگی
میشل بولاک، رئیس بانک مرکزی استرالیا گفت، بانک مرکزی به دلیل ترس از امکان بازگشت تورم به هدف بیشتر از پیش‌بینی فعلی تا اواخر 2025، در افزایش نرخ نقدینگی تردید نخواهد کرد. این سخنان در آستانه موعد سه ماهه اعلام داده های تورم، نشانه هایی از ایجاد آمادگی برای این افزایش را در خود داشت.

بیشتر بخوانید... 

 

قوانین صادرات صنایع دفاعی بازنگری خواهند شد
در اقدامی از سوی آنتونی آلبانیز برای کمک به شروع بررسی متوقف شده کنگره ایالات متحده در مورد قوانین مربوط به AUKUS، قرار است طی چند هفته آینده قوانین کنترل صادرات صنایع دفاعی استرالیا بازنگری شده و به پارلمان ارائه شود. 

بیشتر بخوانید... 

 

اوضاع اجاره نشین ها بهتر از قبل است
میشل بولاک، رئیس رزرو بانک استرالیا گفت با وجود تورم بالا و افزایش اجاره بها، همچنان اجاره نشین ها و خانوار های کم درآمد اوضاع بهتری در مقایسه با سال 2021 دارند.

بیشتر بخوانید... 

 

 آلبانیز یارانه مواد معدنی را دو برابر کرد
نخست وزیر آلبانیز، مبلغ موجود تسهیلات مواد معدنی حیاتی را دو برابر نموده و به 4 میلیارد دلار خواهد رساند و به پروژه هایی که برای جذب منابع مالی بانکی و اشتغال زایی  در زمینه تامین انرژی پاک، تولید و دفاع تلاش می‌کنند کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید... 

 

اولین نشست 3+3
نخستین دیدار وزرای خارجه کشور های ایران، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه موسوم به نشست 3+3 برگزار شد. در این نشست مسائل سیاسی منطقه ای با تلاش برای عدم دخالت کشور های خارج از منطقه بررسی شده و تلاش برای برقراری صلح در منطقه شکل گرفت. 

بیشتر بخوانید...