مقالات

مهمترین اخبار اقتصادی 19 اکتبر


26/07/1402 اقتصاد جهانی

مهمترین اخبار اقتصادی 19 اکتبر

 

نگرانی بولاک از احتمال افزایش تورم
میشل بولاک، رئیس جدید بانک مرکزی می گوید که افزایش نرخ بهره اقتصاد را کند می کند، اما ادامه شوک های جهانی، مانند جنگ اسرائیل و غزه، خطر بالا نگه داشتن تورم و نرخ بهره را برای مدت طولانی تشدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید...

 

بایدن وارد اسرائیل شد
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقه‌ای که به دلیل بمب گذاری در بیمارستانی در غزه و بر جای ماندن صدها کشته اتفاق افتاد، وارد اسرائیل شد. رئیس جمهور جو بایدن پس از ورود به فرودگاه بین المللی بن گوریون مورد استقبال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید...

 

مسکن، همچنان مشکل عمده‌ی چین
گزارش تولید ناخالص داخلی قوی چین نشان می دهد که مسکن همچنان یک مشکل بزرگ است. با وجود رشد اقتصادی مطلوب، بحران ادامه دار مسکن همچنان یک مشکل جدی است و چشم‌انداز سال آینده را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید...

 

چرا بازنشستگان باید مالیات بپردازند؟
بازنشستگان با بیان این که در مدت فعالیت به عنوان نیروی کار مالیات خود را تمام و کمال پرداخت کرده اند، از طولانی شدن زمان مشخص شدن بازنشستگی معاف از مالیات گلایه دارند. لازم به ذکر است از هر پنج سالمند بالای 65 سال کمتر از یک نفر مالیات بر درآمد می پردازد.

بیشتر بخوانید...

 

خطر در بازار زغال سنگ
قرارداد 6 میلیارد دلاری زغال سنگ Whitehaven در راستای  بر طرف کردن ریسک های موجود در بازار زغال سنگ در حال انجام است و با خرید دو معدن Daunia و Blackwater در کوئینزلند گامی در این راستا برداشته شده است.

بیشتر بخوانید...