مقالات

وضعیت اعتصاب کارگران بخش گاز در استرالیا


02/06/1402 اقتصاد جهانی

وضعیت اعتصاب کارگران بخش گاز در استرالیا

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

گفتگوها برای جلوگیری از اعتصاب در بزرگترین پایانه صادرات گاز طبیعی مایع استرالیا از صبح چهارشنبه آغاز شد، زیرا تهدید عرضه سوخت همچنان بازارهای جهانی سوخت را متزلزل کرده است. به نظر می‌رسد که در صورتی که از مذاکرات روز چهارشنبه توافقی حاصل نشود، کارگران در ۲ سپتامبر دست به اعتصاب خواهند زد.

گروه انرژی Woodside و مقامات نماینده کارگران در تاسیسات Lng North West Shelf در پرث شروع به بحث برای مذاکره در مورد حقوق و شرایط کار کرده‌اند ، با توجه به افرادی که از این موضوع آگاه هستند، انتظار می‌رود مذاکرات تا عصر ادامه یابد.

اتحاد Offshore، گروهی که نماینده دو اتحادیه بزرگ کارگری است، قبلاً گفته بود که اگر روز چهارشنبه توافقی حاصل نشود، کارگران در  ۲ سپتامبر دست به اعتصاب خواهند زد.

خطر اختلال در صادرات LNG از استرالیا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان، قیمت های آسیایی و اروپایی را در این ماه افزایش داده است. اعتصابات به تاسیسات متعلق به Woodside و Chevron که با اقدامات کارگری مشابهی مواجه است، ممکن است تا ۱۰ درصد از عرضه جهانی LNG را در معرض خطر قرار دهد، درست زمانی که نیمکره شمالی برای زمستان آماده می‌شود.

اتحادیه‌ها رای‌گیری اعضا را برای خروج احتمالی در برخی از تأسیسات LNG Chevron آغاز کرده‌اند و احتمالاً تا اوایل هفته آینده به پایان خواهد رسید. این شرکت انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد که توافق جدیدی را برای کارکنان خود در مورد سکوهای گازی خشکی Gorgon و Wheatstone بدون ارائه جزئیات بیشتر پیشنهاد کرده است.

 

بیشتر بخوانید...