مقالات

تأثیرات مثبت کاهش ارزش دلار استرالیا


02/06/1402 اقتصاد جهانی

تأثیرات مثبت کاهش ارزش دلار استرالیا

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

دلار استرالیا در حال سقوط است و همچنین امکان افزایش نرخ‌بهره برای مدت طولانی‌تری را فراهم می‌کند. در آغاز سال یک دلار استرالیا را برابر با ۷۱ سنت بوده. اما از آن زمان ۹ درصد کاهش یافته است و کمی بالاتر از ۶۴ سنت معامله می‌شود. اما از جهتی، این دلار ضعیف استرالیا را به مقصدی جذاب برای گردش‌گری و واردات تبدیل کرده است.

کریستینا کلیفتون، استراتژیست ارزی بانک کامن‌ولث، از جمله کسانی هستند که فکر می‌کنند ممکن است ارزش دلار استرالیا کمتر هم بشود. وی بر این عقیده است که دلار استرالیا در سال جاری ضعیف شده است و اکنون خطر آن وجود دارد که به طور بالقوه در کوتاه‌مدت به زیر ۶۰ سنت (ایالات متحده) برسد. این نوع سقوط در همه جا تأثیر خواهد گذاشت.

کاهش دلار قدرت خرید گردشگران خارجی را افزایش خواهد داد و پول آن‌ها را با ارزش تر از گذشته می‌کند. این به نوبه خود بر تصمیمات آنها در مورد جایی که سفر می‌کنند تأثیر می‌گذارد و می‌تواند استرالیا را به یک مقصد جذاب تر تبدیل کند.

نرخ ارز واقعا برای بازار آمریکای شمالی که بزرگترین (بخش) تجارت را تشکیل می دهد، تأثیر گذار خواهد بود. همین باعث خواهد شد که تجار این کشورها به صورت دسته جمعی به سمت استرالیا برای تجارت خواهند آمد، که این خبری خوب برای استرالیا است.

 

بیشتر بخوانید....