مقالات

اجاره‌بها همچنان طی ۲ سال آینده بالا خواهد ماند!


30/05/1402 اقتصاد جهانی

اجاره‌بها همچنان طی ۲ سال آینده بالا خواهد ماند!

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

کارشناسان بر این عقیده هستند که علی‌رغم هدف جاه‌طلبانه تعیین شده در زمینه‌ی عرضه مسکن توسط دولت فدرال، که برای جلوگیری از افزایش سریع اجاره‌بها طراحی شده است، احتمالاً نرخ اجاره طی دو سال آینده نیز، بالا خواهد ماند.

همچنین تصمیم کابینه ملی برای محدود ساختن افزایش قیمت اجاره به حداکثر یک بار در سال نیز، بسیار بعید به نظر می‌رسد که فشار اجاره را در میان کمبود عرضه کاهش دهد.

تیم لاولس، مدیر تحقیقات کورلاجیک اعلام کرده که بسیار بعید بنظر می‌رسد که محدودسازی افزایش اجاره‌بها به یک بار در سال، مقرون به صرفه بودن اجاره‌بها را بهبود بخشد. چرا که در حال حاضر بیشتر صاحبخانه‌ها این کار را انجام می‌دهند و به هر حال مهم‌ترین تغییرات در قیمت اجاره‌بها در بین میان انتقال اجاره‌ها رخ می دهد. 

همچنین به نظر می‌رسد که تحویل هدف ۱.۲ میلیون مسکن طی پنج سال آینده بدون مشوق‌های دولتی نیز، یک چالش در سمت عرضه خواهد بود. چرا که دولت در استرالیا هیچ‌زمان این تعداد خانه در ۵ سال را نساخته است. 

از نظر کارشناسان دولت بایستی با حذف مالیات و عوارض، پیگیری سریع و ساده‌سازی برنامه‌ریزی‌ها و اجازه دادن به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به ورود بازار مسکن جدید، این بازار را مورد هجوم قرار دهند؛ که این کار نیز زمان خواهد برد.

 

بیشتر بخوانید....