مقالات

نگرانی‌ها در رابطه با تورم در آمریکا تمامی ندارد!


26/05/1402 اقتصاد جهانی

نگرانی‌ها در رابطه با تورم در آمریکا تمامی ندارد!

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

بر اساس صورتجلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی ایالات متحده در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ جولای که در روز چهارشنبه در واشنگتن منتشر شده، بیشتر شرکت‌کنندگان در این جلسه همچنان نگرانی‌های خود در رابطه با روند صعودی تورم که می تواند مستلزم تشدید بیشتر سیاست‌های پولی و افزایش نرخ‌بهره باشد را ابراز کرده‌اند. 

برخی از شرکت‌کنندگان در این جلسه اظهار داشته‌اند که اگرچه فعالیت‌های اقتصادی در این کشور انعطاف‌ زیادی از خود نشان داده و بازار کار قوی باقی مانده است، اما همچنان ریسک‌های نزولی برای فعالیت‌های اقتصادی و خطرات صعودی برای نرخ بیکاری وجود دارد.

همینطور، سیاستگذاران در این نشست محدوده هدف را برای نرخ‌نقدی معیار خود یک چهارم افزایش داده و به ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد رساندند که بالاترین سطح طی ۲۲ سال گذشته بوده است. 

این چنین تصمیماتی نشان می‌دهد که از سرگیری افزایش نرخ‌ها درست پس از اولین تصمیم فدرال رزرو به متوقف ساختن افزایش‌ها طی سال گذشته، آن‌چنان دور از ذهن نیست.

اگرچه پیش‌بینی‌های سه ماهه جوئن نشان داد که اکثر مقامات در آن زمان از تنها دو افزایش دیگر در سال جاری حمایت کرده‌اند؛ اما همانگونه که جروم پاول، رئیس هیئت‌مدیره، پس از تصمیم جولای تاکید کرده است، این نهاد قرار است از این پس تمامی تصمیم‌گیری‌ها را جلسه به جلسه انجام خواهد داد و هیچ‌چیزی از پیش تعیین شده نخواهد بود. 

 

بیشتر بخوانید....