مقالات

افزایش ۰.۱ واحد درصدی نرخ بیکاری!


23/05/1402 اقتصاد جهانی

افزایش ۰.۱ واحد درصدی نرخ بیکاری!

 

تلگرام مانیمکس واتساپ مانیمکس قیمت دلار استرالیا

 

درست در هفته‌ای که قرار است یکی از ضروری‌ترین داده‌ها تورمی تأثیرگذار در تصمیم رزرو بانک استرالیا در رابطه با چگونگی سیاست‌گذاری پولی منتشر شود، اقتصاددانان هشدار داده‌اند که ایجاد ۱۵ هزار شغل پیش‌بینی شده برای ماه جولای، نمی‌تواند از افزایش نرخ بیکاری جلوگیری کند.

بر اساس داده های اداره آمار استرالیا، نرخ بیکاری از پائین‌ترین سطح تاریخی خود طی ۵۰ سال گذشته یعنی عدد ۳.۵ درصد افزایش خواهد یافت و به سطح ۳.۶ درصدی خواهد رسید. همچنین رزرو بانک استرالیا انتظار دارد این نرخ تا اواسط سال ۲۰۲۵ به ۴.۵ درصد افزایش یابد.

نرخ مشاغل خالی بی‌سابقه تا به امروز موجب شده تا سیل عظیم مهاجرت به استرالیا پس از همه‌گیری کرونا جبران شده و تأثیر آن در اقتصاد مشاهده نشود. اما با کند شدن اقتصاد استرالیا مبتنی بر افزایش نرخ‌های بهره، به نظر می‌رسد که تعداد نیروهای کار هر ماه بیش از تعداد استخدامی‌ها افزایش پیدا کرده و نرخ بیکاری را افزایش دهد. 

گلدمن ساکس اعلام کرده که از زمانی که رزرو بانک استرالیا شروع به افزایش نرخ‌های بهره کرده تا کنون، شکاف بین مشاغل خالی و نیروی آماده به کار از ۴۵۰ هزار در اواسط سال ۲۰۲۲ به ۲۱۵ هزار تا کنون شده است. 

 

بیشتر بخوانید....