مقالات

کتاب اقتصاد به زبان ساده


26/02/1396 آموزش

 

  • نام کتاب: اقتصاد به زبان ساده
  • مولف: دکتر شن فلین
  • ترجمه: علی فروزفر
  • ​ناشر: انتشارات مبلغان
  • صفحات: 450

 

 

خلاصه کتاب


نویسنده این کتاب سعی کرده به زبانی کاملاً ساده و قابل درک برای همه کسانی که شاید با الفبای علم اقتصاد آشنایی اندکی دارند، مفاهیم و موضوعات مرتبط با ذکر مثالهایی عینی از زندگی مالی و تجاری روزمره افراد را توضیح دهد.

در واقع برای کسانی که مایلند اطلاعات و شناخت بیشتری درباره ی بحران های مالی و گام های لازم برای غلبه کردن برآنها داشته باشند، به عنوان یک راهنمای روزآمد و پرفروش با تکیه براطلاعات و مطالب پایه ای درحوزه ی اقتصاد امروز، درک روشن و صحیحی از شیوه ی عمل اقتصاد و نحوه ی تاثیرگذاری آن بر مسائل مالی ارائه می دهد.

موضوعات کلی و کاربردی نظیر: اقتصاد خرد، اقتصادکلان، رمزگشایی رفتارمصرف کننده، استفاده از مدل عرضه وتقاضا، شناسایی عوامل ایجاد تورم، درک سیاست مالی و سیاست پولی، شیوه ی مبارزه ی دولت با رکود و بیکاری، کار کرد نظام مالیاتی و چرایی بین الملل از مهمترین عناوین این کتاب هستند که اطلاعات کاربردی و جامعی ارائه می کند.

علم کمیابی یکی از موضوعات مطرح شده در این کتاب است که به مخاطبش می گوید: کشف کنید که چگونه همه ی علم اقتصاد بر محور این موضوع می چرخد و کمیابی چگونه مردم را وا میدارد تا برای رسیدن به کالاها و خدمات مطلوب گزینه های گوناگون را بررسی کنند.

رفتارشناسی می گوید: چگونه نظریه های مربوط به رفتار اقتصاد خرد را یاد بگیرید تا بهتر درک کنید چه عواملی یک بنگاه را بر می انگیزد تا یک ستاده مفروض را تولید کند و چگونه خریداران و فروشندگان برای توزیع آن ستاده در بازارها با هم تعامل می کنند.

و آزمون مسائل می گوید: چگونه از نظریه از نظریه های اقتصاد خرد برای شفاف سازی ماجراها و رویداد های دنیای واقعی، نظیر هزینه ی بالای بیمه ی سلامت، علت دشوار بودن شناسایی یک خودرو کارکرده، با کیفیت بالا و بسیاری از مطالب دیگر استفاده کنید.
توجه کردن به تصویر بزرگ از بالا یا همان اقتصاد کلان به مخاطب این دیدگاه را می دهد تا دریابید که رشد و ثبات اقتصادی چگونه در سطوح بین المللی بحث و تحلیل می شود.

 

 

 

 

* این کتاب را می توانید از این وبسایت تهیه کنید *