مقالات

پرسش و پاسخ با مانیمکس؛ چرا قیمت مانیمکس برخی اوقات متفاوت است؟


26/02/1396 آموزش

🔵 پرسش و پاسخ با مشتریان مانیمکس:

سلام به شما و پرسنل مانیمکس
عذرخواهی می کنم که رک می پرسم، من سالهاست با صرافی مانیمکس از ایران پول منتقل می کنم و همیشه هم از سرویس و خدمات شما راضی بوده ام، اما برخی مواقع در مقایسه قیمت شما با دیگر همکاران داخل استرالیا می بینم که قیمت فروش شما کم و بیش بالاتر از بقیه هست. با توجه به اعتماد کاملی که به مانیمکس دارم ترجیح می دهم همیشه با شما کار کنم، اما لطفا اگر ممکنه دلیل این تفاوت قیمت را توضیح بدین☺️

👌سلام و تشکر از سوال شما مشتری گرامی

ضمن احترام به همه همکاران عزیز صراف در استرالیا و کانادا، در پاسخ به پرسش جنابعالی چند نکته را متذکر می شویم:

1- شرکت صرافی مانیمکس علاوه بر استرالیا و کانادا، در ایران نیز دارای مجوز رسمی است و انتقال ارز از ایران را کاملا قانونی و با انجام کامل و دقیق تشریفات قانونی انجام میدهد.
توجه کنید که ارسال حواله از ایران به طور متوسط حدود 200 ریال مالیات و هزینه های قانونی خروج ارز را شامل می شود که برای تمامی حواله های انجام شده توسط مانیمکس به دولت ایران پرداخت می شود.
مشتریان نکته سنج و دقیق می دانند که پول های خارج شده از ایران بدون رعایت این تشریفات بر اساس نص صریح ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392، قاچاق ارز محسوب شده و مطابق ماده 18 همان قانون شامل جریمه معادل 4 برابر ارز خروجی از کشور می باشند.

2- علاوه بر مالیات قانونی خروج ارز در بند بالا، معادل حدود 50 ریال به ازای هر دلار خروجی، مالیات ارزش افزوده نیز طی دو سال گذشته توسط صرافیهای قانونی به اداره دارایی پرداخت می شود اگرچه وعده هایی برای حذف این مالیات توسط دولت داده شده است.

3- مبالغ حواله های مشتریان صرافی های رسمی و تضامنی با سپرده گذاری نقدی یا وثیقه اسناد ملکی معتبر نزد بانک مرکزی تا سقف روزانه 40 میلیارد ریال تضمین شده است. این تضمین همانند بیمه سرمایه شما عمل می کند. تامین و نگهداری این بیمه ارزشمند، توسط صرافی های مجوزدار داخل ایران، متضمن سرمایه گذاری نسبتا بالا و پرداخت هزینه است. بیمه ای که صرافی های شخصی و غیررسمی در ایران آن را ارائه نمی دهند.

4- ممکن است به دلیل عدم اطلاع دقیق از قوانین و عواقب حقوقی آن، پرداخت وجه ریالی حواله به یک حساب شخصی با پرداخت همان وجه به یک حساب شرکت صرافی قانونی تضمین شده در ایران، از دید مشتریان عزیز تفاوتی نداشته باشد، اما تفاوت ایجاد شده ناشی از سه بند بالا برای رعایت دقیق قانون حدود 300 ریال در هر دلار هزینه اضافی را بر دوش شرکت های رسمی و قانونی اضافه می کند.
مانیمکس همچنان ترجیح می دهد با رعایت دقیق قانون و احترام به مقررات ارزی در هر سه کشور ایران، استرالیا و کانادا خاطر مشتریان خود را از هرجهت آسوده کند و دغدغه و دلشوره های حقوقی و مالیاتی و هزینه های پنهان ناشی از انتقال غیرقانونی ارز و یا عدم امنیت سرمایه و یا درگیرشدن با مراجع قانونی دولتی و قضایی را به شرکت و مشتریانش تحمیل نکند.

5- با وجود موارد بالا، مانیمکس از ابتدای سال 2017 طرح  Price Match را اجرا می کند. در صورتی که همکاران عزیز صراف با شرایط قانونی مشابه مانیمکس، نرخ بهتر به صورت رسمی به شما پیشنهاد دادند، لطفا به مانیمکس اعلام کنید و از این مزیت استفاده نمایید.

🙏 قانون مدار باشیم، آسوده خاطر باشیم.

لطفا پرسش های خود را از طریق ایمیل زیر از مانیمکس بپرسید:
info@moneymex.com