مقالات

حدود ۵ میلیون ملبورنی در وضعیت تعطیلی سراسری; نکاتی که باید بدانید


18/04/1399 اقتصاد ایران

نکاتی که باید بدانید

 

Victoria Police will check motorists leaving the metropolitan Melbourne area.

Victoria Police will check motorists leaving the metropolitan Melbourne area. Source: AAP

از نیمه شب امشب محدودیت های مرحله سه دوباره میلیون ها نفر از ساکنان کلان شهر ملبورن و میچل شایر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

افزایش موارد ابتلا به کروناویروس باعث شده است تا بیش از ۴/۹ میلیون نفر از ساکنان ملبورن دوباره با تعطیلی های سراسری روبرو شوند.

این در حالی است که روز گذشته ۱۹۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در ایالت ویکتوریا گزارش شد که این بیشترین میزان افزایش از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ بود.

چه مناطقی به طور سراسری تعطیل خواهند شد؟

این تعطیلی سراسری کلان شهر ملبورن (metropolitan Melbourne) و منطقه میچل شایر در شمال این شهر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کلان شهر ملبورن ۹۹۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود ۴/۹ میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این منطقه دارای ۳۱ شورای شهر است.

شهرداری هایی که تحت تاثیر این تعطیلی سراسری قرار خواهند گرفت عبارتند از:

Banyule, Hume, Moreland, Bayside, Kingston, Mornington Peninsula, Boroondara, Knox, Nillumbik, Brimbank, Manningham, Port Phillip, Cardinia, Maribyrnong, Stonnington, Casey, Maroondah, Whitehorse, Darebin, Melbourne, Whittlesea, Frankston, Melton, Wyndham, Glen Eira, Monash, Yarra, Greater Dandenong, Moonee Valley, Yarra Ranges and Hobsons Bay.

میچل شایر (Mitchell Shire) در ۳۰ کیلومتری شمال ملبورن واقع است و حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

Police check identification of drivers outside public housing towers on Racecourse Road in Flemington, Melbourne, Sunday, July 5, 2020.

Police check identification of drivers outside public housing towers on Racecourse Road in Flemington, Melbourne, 

 

 

 

قوانین جدید چه هستند؟

بازگشت به محدودیت های مرحله سه به این معنی است که شما فقط برای انجام یکی از چهار مورد زیر می توانید از خانه خود خارج شوید:

-         خرید مایحتاج ضروری

-         - رفتن به سرکار و یا محل تحصیل، اگر نتوانید آنها را از خانه انجام دهید

-         - دریافت یا ارائه مراقبت های پزشکی

-         ورزش کردن

اما بر خلاف دفعه قبل، این بار دنیل اندروز نخست وزیر ایالت ویکتوریا این بار فعالیت های ورزشی را نیز طبقه بندی کرده است.

شما نمی توانید برای پیاده روی به مناطق ریجنال ویکتوریا سفر کنید و فعالیت ورزشی شما باید در محدوده کلان شهر ملبورن انجام شود.

تجمعات هم به دو نفر و یا اعضای خانواده شما محدود شده است. شما همچنین می توانید دو مهمان در خانه خود داشته باشید. یک شریک زندگی یا به اصطلاح partner‌ شما که در یک منطقه تعطیلی سراسری زندگی می کند می تواند یکی از این مهمانان باشد.

کافه ها، رستوران ها و بارها فقط می توانند به صورت Takeaway‌ فعالیت داشته باشند.

مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی و شخصی دوباره باید تعطیل شوند. اما آرایشگاه های مو (hairdressers) می توانند باز باشند.

تعداد شرکت کنندگان در مراسم تدفین محدود به ۱۰ نفر خواهد بود. این در مورد مراسم عروسی ۵ نفر خواهد بود.

آقای اندروز روز گذشته گفت: «می دانم این فراتر از چیزی است که دفعه قبل انجام شده بود، ولی این بار وضعیت پر چالش تر و به طور بالقوه فاجعه بار تر از چند ماه پیش است.»

وی اظهار داشت حمایت های موجود برای کسب و کارها و کارکنانی که تحت تاثیر این وضعیت قرار می گیرند به زودی اعلام خواهد شد.

مدارس چطور؟

تمام دانش آموزان مقاطع تحصیلی ۱۱ و ۱۲ در مناطقی که تحت تاثیر این تعطیلی ها قرار گرفته اند از روز دوشنبه همان طور که قبلا برنامه ریزی شده بود دوباره به مدرسه بر می گردند.

تمام سایر دانش آموزان یک هفته بیشتر تعطیل خواهند بود تا دولت مشورت های لازم را از متخصصان پزشکی بگیرد.

 

 

استرالیایی ها باید حداقل ۱.۵ متر از افراد دیگر فاصله بگیرند. همواره مقررات ایالت یا قلمروی محل سکونت خود در خصوص محدودیت های مرتبط با گردهمایی ها را دنبال کنید.

در حال حاضر آزمایش کروناویروس در سرتاسر استرالیا انجام می شود. اگر هر گونه علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید برای انجام این آزمایش با پزشک خود تماس بگیرید یا با شماره تلفن ملی خط ویژه اطلاعات سلامتی کروناویروس به شماره ۱۸۰۰۰۲۰۰۸۰ تماس بگیرید.

اپ ویژه دولت فدرال استرالیا که ویژه ردیابی کروناویروس  است برای دانلود کردن موجود است. این اپ را از فروشگاه اپلیکیشن گوشی های موبایل خود دانلود کنید.

اس بی اس خود را ملزم به ارائه تازه ترین اخبار و اطلاعات درباره کووید-۱۹ به جوامع گوناگون استرالیا می داند. برای کسب اخبار و اطلاعات درباره کروناویروس به زبان فارسی به وب سایت اس بی اس فارسی به نشانی  https://www.sbs.com.au/language/persian/coronavirus-updates مراجعه کنید.