مقالات

ده شغل پردرآمد در استرالیا


19/07/1392 اقتصاد جهانی

چند جراح را سراغ دارید که روی هم یک میلیارد دلار درآمد کسب کنند؟ تنها چند نفر، این پاسخی است که شما در سال 2010 به واسطه میانگین درآمد حدوداً 350 هزار دلاری مشمول مالیات آنها می­گرفتید.

اما در سال 2013 اگر شما بخواهید تا به بالاترین حقوق برسید، باید ذهن خود را از مشاغل اداری دور کرده و تمام آنچه استرالیا از جمله در معادن طلایش عرضه می­کند را جستجو کنید.

گرچه برخی­ خود را محدود به امور سطحی می­کنند چونکه اهداف بلندی ندارند، اما افراد روشنفکر به بالاترین حقوق و درآمد می­رسند.

 

1. در یک معدن، جایی که درخشش یک میلیون الماس خودنمایی می­کند!

کارتون «سفید برفی و هفت کوتوله» را به خاطر می­آورید؟

آن هفت کوتوله، معدنچیانی بودند که یک آواز شاد شبیه به این را می­خواندند: "اگر شما با بیل و کلنگ زمین را بکنی/خیلی زود ثروتمند می­شوی". شاید این فقط یک کارتون باشد، اما در واقع معدنکاری بهترین شغل پردرآمد در استرالیا با میانگین حداقل حقوق 121 هزار دلار و حداکثر 155 هزار دلار است.

پس اگر شما آماده­اید تا تن به کثیف کردن لباس­هایتان بدهید و راه خود را تا نردبان موفقیت بپیمایید، حتی می­توانید به رقم حیرت­انگیز 326 هزار دلار استرالیا برسید.

 

2. مهندسان، خالقان جهان!

این یک واقعیت کلی است که مهندسان صرفنظر از کشوری که در آن زندگی می­کنند، درآمد خوبی دارند و استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست، چونکه در این حیطه سحر و جادو اتفاق می­افتد و همه محصولات و خدمات مفید به واقعیت تبدیل می­شود.

اخیراً مطالعه­ای نشان داده است که استرالیا برای ادامه رشد اقتصادی خود به مهندسان بیشتری نیازمند است، پس اگر شما می­خواهید تا خمیره خود را نشان دهید، همه جا کار کنید و پول خوبی درآورید، «مهندسی» را از لیست خود خارج نکنید.

میانگین حداقل حقوق یک مهندس حدود 101 هزار دلار است و حداکثر حقوقی که او می­تواند بدست آورد حدود 130 هزار دلار می­باشد، یعنی هزینه­هایی که برای دانشکده پرداخته­اید و زمانی که صرف یادگیری کرده­اید، ارزشش را داشته است!

 


3. مدیریت مهندسی

چه شغلی می­تواند بهتر از یک مهندس باشد؟ رئیس یک مهندس! و گرچه شاید این شبیه یک جوک باشد، اما یک واقعیت محض است. مهندسی را می­توان با اصطلاح «make things happen» تعریف کرد، اما وقتی که بحث کسب بالاترین حقوق­ها پیش می­آید، نباید رؤسا و مدیران آنها را فراموش کرد.

میانگین حداقل حقوق این شغل برابر 157 هزار دلار و حداکثر حقوقی که او می­تواند کسب کند برابر 210 هزار دلار است. پس اگر شما یک مهندس بااستعداد هستید، فقط باید مهارت­های سازمانی خود را تقویت کرده، قدم پیش نهاده، مسوولیت را به عهده گرفته و به نقطه اوج زنجیره مهندسی ارتقا یابید.

 

4. پزشکی و درمانی

یک دلیل وجود دارد که همه مادران می­خواهند تا پسران و دخترانشان پزشک شوند؛ حداقل و حداکثر میانگین حقوق این شغل به ترتیب حدود 160 و 200 هزار دلار است. البته اگر شما یک متخصص باشید، درآمدتان بسیار بالا و نجومی خواهد بود. طبق آمار 2010، جراحان، تکنیسین­های بیهوشی، متخصصان داخلی و دندانپزشکان می­توانند زودتر از موعد بدون هرگونه دریغ و پشیمانی بازنشسته شوند.

بنابراین موفقیت در این شغل شاید به چند سال تلاش بیشتر نیاز داشته باشد، اما آنچه پزشکان را از بقیه متمایز می­کند، این است که آنها همواره بالاترین حقوق و دستمزد را دریافت می­کنند.

 

5. اکتشاف نفت و گاز

اگر شما تصور می­کنید که علوم زمین­شناسی و اکتشاف نفت و گاز همگی دور از شأن شما هستند یا ارزش تلف کردن وقت­تان را ندارند، در اشتباهید و باید در فکرتان تجدیدنظر کنید! مطالعات نشان می­دهد که متوسط حقوق دریافتی در زمینه اکتشاف نفت و گاز یک خشنودی و رضایتمندی شغلی را به دنبال دارد که تنها قابل مقایسه با مشاغل معدنی است و چنین فعالیت­هایی می­تواند حدود 157 هزار دلار استرالیا برای شما به ارمغان داشته باشد.

و اگر شما می­خواهید تا به هدف خود نایل شوید، باید بدانید که مسیر آن از اکتشاف نفت و گاز می­گذرد: تنها راه رفتن به سمت بالاست، به ویژه اگر شما به مدیریت بالادستی نظر داشته باشید.

به علاوه مزایایی نظیر خودرو، خانه و مرخصی بدون خانه به آنهایی تعلق می­گیرد که این مسیر را انتخاب کنند.

 


6. نفت و گاز بخش دو      

اگر شما فکر می­کنید که صنعت نفت و گاز چیزی به جز بخش اکتشاف عرضه نمی­کند، در افکارتان تجدیدنظر کنید. بخش مهندسی و نگهداری نیز در این شغل مورد نیاز هستند و میانگین حداقل حقوق 135 هزار دلار را به ارمغان می­آورند. اما اگر بتوانید ثابت کنید که مهارت­هایتان شما را به یک کارشناس نفت و گاز تبدیل می­کند، می­توانید در مجموع 172 هزار دلار درآمد کسب کنید.

 

7. امور حقوقی

مطمئناً در فکر شما نمی­گنجید که وکلا از این لیست کنار گذاشته شوند! تحصیل در دانشکده حقوق شاید بسیار سخت و پرزحمت باشد، اما آینده شما را تضمین می­کند و مهم نیست که شما در زمینه وکالت یا قضاوت آموزش ببینید یا اینکه هر شغل دیگری در زمینه امور حقوقی داشته باشید.

حداقل میانگین حقوق این شغل برابر 83 هزار دلار است، اما حداقل میانگین می­تواند به 110 هزار دلار برسد و هیچکس نمی­تواند این واقعیت را کتمان کند که احتیاج به وکلا همیشه وجود دارد.

 

8. علم و تکنولوژی

جهان کمی به سحر و جادو نیاز دارد، اما فقط برخی اشخاص هستند که می­توانند نیازها و انتظارات ما را محقق کنند و ما را به سمت یک عصر کامل تکنولوژی سوق دهند: دانشمندان. استرالیا به متخصصان خود افتخار می­کند و تکنیسین­های آزمایشگاهی از این مسأله مستثنی نیستند. بنابراین این یک شغل دفتری است که نتایج مطلوبی دربردارد و میانگین حداقل حقوق آن برابر 83 هزار دلار است که به سادگی می­تواند به 108 هزار دلار برسد.

 

9. مشاغل مالی

«وارن بافت» دو درس مهم درباره تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند را به ما می­آموزد: "قاعده شماره 1: هرگز پولت را از دست نده. قاعده شماره 2: هرگز قاعده شماره یک را فراموش نکن." همه بحران­های اقتصادی در جهان ثابت می­کند که حرف­های این بزرگ­مرد اقتصادی درست است، اما به خاطر وجود صاحبان بانک قابل اعتماد ما نباید نگران پول­مان باشیم.

از آنجا که صاحبان بانک به خوبی از پول­های ما مراقبت می­کنند، مستحق دریافت میانگین حداقل حقوق 73 هزار دلار در ماه هستند، اما اگر بتوانند ثابت کنند آنطور که ما انتظار داریم افرادی تیزهوش و خبره هستند، شاید به درآمد 93 هزار دلاری نیز برسند.

و از آنجا که بانکداری یک بازی بچگانه نیست و هرکسی نمی­تواند از امور مالی سردرآورد، همیشه این شغل از یک جایگاه در بین بالاترین حقوق­ها برخوردار خواهد بود.

 

10. مدیریت معدن

برای اثبات اینکه شغل­های برتر ممکن است یک روز تغییر کند و اینکه اقتصاد هرگز تابع انتظارات ما نیست، گاهی طبیعی است تا شغلی که بیشترین درآمد را دارد در انتهای لیست قرار دهیم و از آنجا که معدنکاری چنین شغل باارزش و مستحق چنین جایگاهی است، شما تنها می­توانید مدیریت معدن را در این جایگاه تصور کنید.

میانگین حداقل حقوق که این شغل برای شما به ارمغان می­آورد، چیزی در حدود 174 هزار دلار است و می­تواند به حدود 210 هزار دلار نیز برسد، به ویژه اگر شما ثابت کنید که یک رهبر خوب، بادانش و دارای نبوغ هستید. قرار دادن صنعت معدن در این جایگاه بار دیگر ثابت می­کند که استرالیا برای کسانی که جان خود را به خطر می­اندازند و تن به کثیفی می­دهند، احترام قائل است.

شکی در این واقعیت وجود ندارد که بالاترین حقوق­ متعلق به مهندسان، پزشکان، وکلا و مدیران است، اما آنچه استرالیا را از سایر ملل متمایز می­کند، صنعت معدن است که یک وضعیت برد - برد را برای همه بازیگران دخیل در آن ایجاد می­کند.

پول و احترام تنها سزاوار کسانی نیست که جان افراد را بر روی تخت اتاق عمل یا در دادگاه نجات
می­دهند، بلکه متعلق به آنهایی است که اقتصاد کشور را با خون، عرق و اشک­های خود حفظ می­کنند!

 

Gabriela Motroc

www.21stcenturynews.com.au